blogspot visitor

01 juli 2011

Berekende schilderijen / Computed paintings


Vergroot | enlarge


Vergroot | enlarge

Boven: vanaf een foto van bemoste berkenbast door K. Onder: vanaf een foto van boomschors door een kennis [de fotobewerking, de wijze van tonen en de context in deze blognotitie komen geheel voor mijn rekening en vallen buiten enige betrokkenheid van de laatstgenoemde persoon; K]

Hoe je ook zoekt: een omzetting van foto naar 'schilderij' per computer pakt vrijwel nooit goed uit. Misschien wel - letterlijk - per definitie (van de starre algoritmen). Ook bovenstaande resultaten beschouw ik als mislukt, zij het niet zo verschrikkelijk als de meeste digitale fotobewerkingen die je op internet aantreft.

Dat mijn homage aan Richter in een eerdere blog naar mijn gevoel stand houdende digitale vervormingen van foto's betreft, mag dan ook een klein wonder heten. Waarschijnlijk doordat het eraan ten grondslag liggende natuurschoon een prachtige microkosmos vormde en ik de digitale ingrepen simpel hield.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten